Tratament ulcer cornean, Sibiu

Ce ar trebui să știi despre ulcerul cornean

Ulcerul cornean are ca principală cauză o infecție și se manifestă sub forma unei răni deschise, la nivelul corneei. Ulcerul cornean este o urgență oftalmologică și, lăsat netratat, poate duce la pierderea vederii. Te sfătuim să te programezi la un consult de specialitate, dacă te confrunți cu semnele acestei probleme.

Ce este un ulcer cornean?

Ulcerul cornean este o rană deschisă pe cornee (stratul transparent din fața irisului și a pupilei) determinată, de cele mai multe ori, de o infecție oculară. Lentilele de contact, accidentări, anumite tulburări, unele medicamente și deficiențe nutriționale pot și ele să provoace formarea de ulcere pe cornee.

• Ulcerul cornean poate duce la ruperea corneei și poate distruge țesutul din orbită.
  • Totodată, un ulcer cornean poate să provoace o afectare definitivă a ochiului, chiar și orbire, dacă nu este tratat corespunzător.

De ce apare?

Ulcerele corneene pot să fie cauzate de infecții cu bacterii, ciuperci, viruși – Herpes simplex sau zona zoster – sau paraziți precum Acanthamoeba (care trăiește în apă contaminată).

Există o predispoziție mai mare de apariție a unui ulcer cornean în următoarele situații:

• dacă porți lentile de contact și nu le îndepărtezi, înainte de somn;
  • suferi de sindromul ochiului uscat
  • dacă ai deficit de vitamina A;
  • ca urmare a unor boli autoimune;
  • pleoapele tale nu se închid de tot, dacă există o pareză de nerv facial;
  • folosești picături oftalmice cu steroizi pe termen lung;
  • te-ai rănit la ochi, la nivelul corneei;
  • suferi de diabet;
  • ai avut alte intervenții chirurgicale la nivelul ochilor cu complicații;
  • suferi de alte boli oftalmologice.

Simptomele ulcerului cornean

Poți recunoaște un ulcer cornean după o serie de semne și de simptome, pe care nu ar trebui să le ignori. De cele mai multe ori, ulcerul cornean apare doar la un ochi. Dacă le observi, este important să mergi la un control oftalmologic. Specialiștii de la Ofta Total Sibiu te pot ajuta.

• durere de ochi, uneori chiar severă;
  • puroi sau alte secreții oculare;
  • senzația de corp străin în ochi;
  • sensibilitate sporită la lumină;
  • vedere încețoșată;
  • pleoape umflate
  • apariția unei zone albe sau gri pe cornee (unele ulcere sunt foarte mici, nu pot fi observate decât la oftalmolog).

Diagnostic și tratament ulcer cornean

Diagnosticul ulcerului cornean se poate face printr-o examinare a ochilor, la medicul oftalmolog. Tratamentul ulcerului cornean este complex și constă în aplicarea de coliruri și unguente. Alegerea medicamentelor folosite se face în corelație cu sursa și cauza infectării (antibacteriene, antifungice, antivirale).

În unele situații, medicamentele se pot administra pe cale orală, sau pe cale injectabilă.

În cazul în care situația nu se ameliorează și există risc de complicații, în cadrul clinicii Ofta Total se poate realiza o membrană din sângele pacientului care se aplică pe suprafața ulcerului, pentru a ajuta la o vindecare cât mai rapidă și cu sechele minime. Membrana PRF se realizează din sângele propriu al pacientului, este un produs biologic, care aduce factori de creștere și vindecare pentru țesuturile lezate și, totodată, tapetează ulcerul, prevenind complicațiile cele mai grave precum perforarea și infecția tuturor țesuturilor oculare numită endoftalmită.

După ce infecția de la nivelul corneei dispare, pot să rămână anumite cicatrici care limitează vederea. Însă despre aceste detalii, este cel mai bine să discuți cu medicul tău.

Te confrunți cu semnele ulcerului cornean? Fă-ți o programare la Ofta Total Sibiu!