Vitreoliza Laser

Despre Vitreoliza Laser

O vedere bună reprezintă un aspect important al calității vieții. Diferitele probleme oftalmologice care pot apărea din cauze genetice, odată cu îmbătrânirea sau din cauza factorilor de mediu au un efect negativ asupra relației cu cei din jur, asupra pasiunilor și a vieții profesionale. Astfel, pentru a preveni și identifica din timp diferitele probleme este recomandat să îți programezi un consult oftalmologic chiar și atunci când crezi că ochii tăi funcționează optim.
Problemele de vedere pot apărea la orice vârstă, astfel că un consult oftalmologic poate să îți ofere posibilitatea de a primi sfaturi legate de îngrijirea ochilor, dar și mai multe opțiuni legate de tratamentul diferitelor afecțiuni.

Suntem mereu aici

Pentru Tine

La centrul medical oftalmologic Ofta Total din Sibiu oferim tratamente laser de calitate cu o performanță de nivel înalt. Acest tip de tratament este 100% sigur, iar echipa noastră va face tot posibilul ca totul să decurgă ideal.

vitreoliza laser ofta total procedură oftalmologică non-invazivă clinica oftalmologica sibiu

În ce constă procedura de vitreoliză laser?

Vitreoliza laser este o procedură neinvazivă, nedureroasă, care poate elimina tulburările vizuale cauzate de opacitățile plutitoare în vitros. În cazul unei astfel de intervenții, o ședință durează, de obicei, între 20-60 de minute. În medie, pacienții au nevoie de două ședințe de tratament pentru a obține un rezultat satisfăcător.

Scopul acestei proceduri este de a realiza o îmbunătățire funcțională a vederii. În acest fel, pacienții își pot relua activitățile de zi cu zi.

Această procedură presupune aplicarea unor impulsuri de lumină laser cu energie redusă pentru a evapora, dizolva opacitățile din vitros. În timpul acestui proces, energia laserului evaporă moleculele de colagen și hialuronină, formând un gaz.

Această tehnică este recomandată tuturor pacienților cu tulburări vitreene, pe care pacienții le descriu ca musculițe, puncte, linii, cercuri, norișori sau particule în campul vizual, care se mișcă odată cu  mișcările globului ocular.

Vitreoliza laser poate fi realizată într-un cabinet oftalmologic și presupune:

Când este recomandată?

Tratamentul laser pentru eliminarea, dizolvarea opacităților vitreene este recomandat pacienților care:

Un consult oftalmologic poate juca un rol important în diagnosticarea și tratarea sau ținerea sub control a unui spectru larg de afecțiuni oftalmologice. Printre cele mai comune astfel de afecțiuni care pot fi identificate în timpul unui consult se numără:
  • Erori de refracție. Aceste erori pot duce la miopiehipermetropie sau astigmatism și sunt cauzate de un parcurs neobișnuit al luminii prin cornee. Din fericire, aceste probleme pot fi corectate cu ochelari, lentile de contact sau intervenții chirurgicale.
  • Degenerare maculară cauzată de vârstă. Această afecțiune are la bază subțierea unei porțiuni din retină, macula și duce la pierderea porțiunii centrale din câmpul vizual.
  • Cataracta. Aceasta se poate manifesta la nivelul unui ochi sau al ambilor și poate duce la vedere încețoșată ce se accentueaza lent și progresiv.
  • Retinopatia diabetică. Persoanele cu diabet sunt susceptibile la retinopatie diabetică, o afecțiune care apare atunci când nivelurile ridicate de zahăr din sânge afectează vasele de sânge din retină.
  • Glaucom. La baza acestei afecțiuni stă presiunea crescută care produce daune la nivelul nervului optic.

Pregătirea pre-operatorie a unui pacient

Primul pas către eliminarea petelor luminoase care împiedică o vedere normală este reprezentat de diagnosticarea acestei afecțiuni și stabilirea gravității acesteia. Pacientul care sesizează apariția unor astfel de opacități volante în câmpul vizual trebuie să se adreseze medicului oftalmolog. Aceste opacități apar uzual în decolarea posterioară de vitros (DPV), care este frecventă și nu este o afecțiune gravă, fiind mai mult deranjantă, dar care poate determina chiar tulburări psihice, la pacienții cu un psihic mai labil. Medicul oftalmolog, după un examen complet al ochiului decide diagnosticul, eliminând alte afecțiuni mai grave cum ar fi decolarea de retină, hemoragia în vitros, uveita posterioară. Pacientul este programat pentru vitreoliza laser. Pentru a realiza intervenția, medicul oftalmolog va folosi o serie de teste și proceduri printre care se numără:

• Examenul oftalmologic;
  • Chestionarul de evaluare a opacităților;
  • Testul sensibilității la contrast;
  • Ecografia oculară;
  • Tomografia în coerență optică.

Dacă aceste investigații și proceduri medicale indică faptul că pacientul are nevoie de o vitreoliză laser, urmează o discuție între oftalmolog și pacient despre:

• Modul în care urmează să fie realizată procedura;
  • Beneficiile și riscurile tratamentului laser;
  • Pregătirile necesare înaintea procedurii;
  • Așteptările pacientului în legătură cu procedura.

Cât durează recuperarea și ce presupune?

Timpul de recuperare după o vitreoliză laser este scurt, iar pacienții au posibilitatea de a părăsi cabinetul oftalmologic singuri, fără a apela la un însoțitor. După realizarea unui astfel de tratament laser, medicul oftalmolog poate recomanda folosirea unor picături de ochi și să stabilească noi ședințe, acolo unde este cazul.

Preț vitreoliză laser

Costurile îndepărtării petelor luminoase variază de la caz la caz. Pentru stabilirea costurilor exacte trebuie luate în calcul numărul de ședințe necesare pentru obținerea rezultatelor dorite și eventualele investigații și proceduri suplimentare de care pacienții pot avea nevoie.

În general, prețul unei ședințe de vitreoliză laser la clinica Ofta Total începe de la 400 lei/prima ședință, apoi 200 lei/ședința.

Cum trebuie să se pregătească pacientul și la ce să se aștepte?

Pacientul nu trebuie să se pregătească în mod special pentru această procedură. Trebuie să stea liniștit, cu răbdare și să nu miște ochiul în timpul efectuării vitreolizei. Procedura uneori trebuie repetată, astfel, după prima ședința mai pot persista anumite opacități volante în câmpul vizual

Dacă ai nevoie de o intervenție vitreoliză laser, te așteptăm la clinica Ofta Total din Sibiu.

Servicii performante cu aparatură de ultimă generație

Programează-te la un consult

Afecțiunile oftalmologice nu sunt chestiuni de amânat deoarece vederea este cel mai dezvoltat simț omenesc. Apelează-ne acum pentru a te programa la un consult. Pentru alte informații sau pentru a interacționa cu noi, ne puteți găsi și pe Facebook.