pacient in cabinetul oftalmologic in timpul unui consult pentru vederea in ceata

Vederea încețoșată: ce este și de ce apare?

Cuprins

Vederea încețoșată poate apărea pe fondul oboselii excesive, dar mai poate fi și simptom al unor afecțiuni, unele chiar grave. De aceea, tratamentul depinde foarte mult de cauză. Dacă aceasta apare brusc, te sfătuim să mergi de urgență la oftalmolog. Află de la specialiștii Ofta Total ce cauzează vederea încețosată și care este abordarea medicală corectă.

Ce este vederea încețoșată?

Atunci când experimentezi vederea încețoșată, lucrurile spre care privești îți apar neclare și confuze.  În unele situații, tot ceea ce privești poate fi neclar, iar alteori doar o parte din câmpul vizual va fi încețoșat. În funcție de cauza problemei, încețoșarea vederii poate fi însoțită și de alte simptome precum sensibilitate la lumină, ochi roșii, iritație și dureri de cap. E important să știi că acest simptom poate să afecteze fie unul, fie ambii ochi.

De ce apare vederea încețoșată?

Vederea încețoșată este printre cele mai frecvente simptome de vedere pe care pacienții le raportează medicului, iar viciile de refracție (miopia, hipermetropia, astigmatismul, presbiopia) sunt cea mai frecventă cauză a acesteia.

Viciile de refracție apar atunci când ochii nu pot focaliza corect imaginile. Adesea, poți corecta aceste afecțiuni cu ajutorul ochelarilor, lentilelor de contact sau intervenției chirurgicale.

Alte probleme și afecțiuni oculare care pot determina vederea încețoșată sunt:

• sindromul ochiului uscat;
  • cataracta;
  • glaucomul;
  • leziunile corneei;
  • degenerescența maculară legată de vârstă;
  • infecțiile oculară;
  • probleme la nivelul retinei, cum ar fi retinopatia diabetică;
  • anumite leziune la nivelul ochiului.

Totodată, vederea încețoșată poate fi un simptom al unei alte probleme de sănătate, cum ar fi:

• diabetul;
  • migrenele;
  • accidentul vascular cerebral;
  • traumatismele cranian;
  • un nivel scăzut de zahăr din sânge;
  • preeclampsia (tensiune arterială ridicată) – la gravide;
  • psoriazisul (o afecțiune a pielii care uneori poate afecta și ochii);
  • scleroza multiplă;
  • tumorile cerebrale;
  • boala Parkinson.

Când să mergi la oftalmolog dacă vederea ta este neclară

Este vital să soliciți cât mai repede asistență medicală dacă vederea încețoșată apare brusc și este însoțită de:

• amețeli;
  • slăbiciune sau amorțeală la un braț;
  • față căzută;
  • pierderea echilibrului;
  • dificultăți de vorbire.

E important să consulți un medic, deoarece simptomele de mai sus pot indica un AVC (accident vascular cerebral).

Totodată, vederea încețoșată se poate manifesta brusc și în cazul sângerărilor în interioriul ochiului, a dezlipirii de retină, a comoției cerebrale, în infecțiile ochilor și migrenă.

Vederea incesosata poate fi semnul opacifierii cristalinului, ea apare progresiv, si se poate insotii de fotofobie, lacrimare, cu scaderea treptata a vederii, si poarta numele de cataracta.

Cum se tratează vederea încețoșată la Clinica Oftalmologică Ofta Total din Sibiu

Pentru a trata vederea încețoșată este foarte important să se cunoască exact cauza care a produs-o și să se treateze aceasta. Așadar, posibilitățile de tratament pentru afecțiunile oculare care determină acest simptom sunt multiple, de la ochelari de vedere și lentile de contact, la medicamente și soluții chirurgicale, de exemplu operația de cataractă sau soluțiile de chirurgie refractivă corneană pentru corectarea viciilor de refracție.

Dacă vederea încețoșată are la bază o altă problemă de sănătate precum diabetul, tumorile cerebrale, boala Parkinson și altele, sunt necesare investigații de specialitate extinse și tratament corespunzător.

Ți s-a întâmplat să ai vederea încețoșată? Fă-ți o programare la Ofta Total și vino să vedem care este cauza și cum putem să te ajutăm să scapi de această problemă medicală.