Conjunctivită alergică, tratament și prevenție, femeie cu conjunctivita alergica pe un camp | Ofta Total Sibiu

Ce trebuie să știi despre conjunctivita alergică și tratamentul ei

Conjunctivita poate fi de mai multe feluri: bacteriană, virală și alergică. Conjunctivita alergică reprezintă o inflamație a conjunctivei, adică a țesutului care acoperă interiorul pleoapelor și exteriorul globului ocular și este cauzată de alergeni de mediu precum polenul, praful sau mucegaiul.

Două tipuri de conjunctivită alergică

Conjunctivita alergică de sezon

Se manifestă prin alergii de sezon (în funcție de stimulul alergic din fiecare anotimp – polen, praf, iarbă, puful de la copaci – în special de la plopi – ).

Conjunctivita alergică de primăvară afectează în special copiii, cu tendință să dispară la 16-18 ani.

Conjunctivita alergică perenă

Este un tip mai puțin frecvent de conjunctivită alergică, în care simptomele sunt prezente pe tot parcursul anului, iar alergenii sunt în multe cazuri identificați în spații închise și pot fi:

• părul de animale;
  • praful;
  • mucegaiul;
  • fungii;
  • penele.

Conjunctivita alergică, simptome și diagnostic

• Senzație puternică de mâncărime la nivelul ochilor
  • Ochi roșii
  • Secreții apoase, albicioase, mucilaginoase
  • Pleoape umflate.

Diagnosticul corect pentru conjunctivita alergică este pus de medicul oftalmolog în urma unui consult oftalmologic, în urma căruia va prescrie un tratament adecvat pentru conjunctivită alergică.

Tratament conjunctivită alergică

Tratamentul pentru conjunctivita alergică reprezintă medicația topică, picături și sistemică, tablete, siropuri antialergie, calciu, vitamina C.

Antihistaminice

Este un tratament standard pentru conjunctivita alergică care ajută la calmarea simptomelor prin blocarea producerii în exces a histaminei. Pot fi administrate fie sub formă orală, sistemică, fie sub formă de picături de ochi.

Corticosteroizi

Este o formă de tratament pentru conjunctivita alergică prescrisă mai rar, când simptomele sunt foarte severe deoarece au și efecte adverse. Acționează prin reducerea inflamației și prin suprimarea reacției imune a corpului.

Ce mai poți face pentru a trata conjunctivita alergică

• Identifică și evită alergenul care o provoacă
  • Curăță frecvent praful din casă
  • Folosește lacrimile artificiale
  • Evită folosirea lentilelor de contact
  • Nu îți freca ochii, chiar dacă provoacă mâncărime
  • Aplică-ți comprese reci

Dacă știi că ești sensibil la factorii alergeni din mediul înconjurător, indiferent de sezon, te așteptăm la clinica OftaTotal din Sibiu la cel mai mic semn de conjunctivită alergică, pentru un control de rutină și tratament, dar și pentru a-ți spune cum să-ți protejezi ochii de ea!