refractometria computeriza, femeie pacient la procedura de refractometrie

Dacriocistita: ce este și cum o recunoști?

Dacriocistita este o inflamație a sacului lacrimal și apare, de cele mai multe ori, ca urmare a obstrucției canalului nazolacrimal, care produce refularea și stagnarea lacrimilor în sacul lacrimal. Află cum recunoști dacriocistita și care sunt opțiunile de tratament oftalmologic.

Factori de risc

Sacul lacrimal este o cameră mică în care se scurg lacrimile. Cauza obișnuită a dacriocistitei este blocarea canalului nazolacrimal care duce lacrimile din sacul lacrimal în nas.

Referitor la factorii de risc, un aspect interesant este acela că femeile sunt mai predispuse la apariția dacriocistitei, din cauza diametrului mai redus al canalului lacrimal, comparativ cu bărbații.

Alți factori de risc sunt:

• vârsta înaintată (apare o încetinire a drenajului lacrimal);
  • devierea septului nazal, rinita;
  • leziuni ale sistemului nazolacrimal, ca urmare a unui traumatism;
  • neoplasm în sistemul nazolacrimal;
  • anumite afecțiuni și medicamente.

Tipuri de dacriocistită și simptome

Dacriocistita poate să apară brusc (acută) sau să fie de lungă durată (cronică).

Adesea, dacriocistita este ușoară. Uneori, însă, infecția este severă și poate provoca febră. Se poate forma o colecție de puroi (abces) al sacului lacrimal.

Dacriocistita acută

În cazul dacriocistitei acute, zona din jurul sacului lacrimal este dureroasă, roșie și umflată. Zona din jurul ochiului poate deveni roșie și lăcrimoasă si uneori se produce puroi. Blocarea sacului lacrimal poate fi doar temporară în dacriocistita acută, dacă urmezi un tratament cu antibiotice recomandat de medicul oftalmolog.

Vei observa că, aplicând o ușoară presiune asupra sacului lacrimal, vei împinge un material cu o consistență groasă prin punctele lacrimale (deschiderea de la colțul interior al pleoapei, lângă nas). Deoarece drenajul este afectat, apare o lăcrimare excesivă a ochiului.

Dacriocistita cronică

În dacriocistita cronică, apare o inflamație dureroasă lângă colțul intern al ochiului. Dacriocistita cronică poate determina o îngustare permanentă sau chiar osificare a canalului nazolacrimal.

Dacă vei aplica presiune, un material asemănător cu puroiul va ieși adesea din orificiul de la colțul interior al ochiului. Persoanele cu dacriocistită cronică au, de multe ori, și conjunctivită cronică. Dacriocistita cronică este caracterizată și de lăcrimare excesivă, și vedere încețoșară.

Diagnosticul și tratamentul dacriocistitei

Diagnosticul dacriocistitei se face clinic, pe baza istoricului medical al pacientului și al unei examinări fizice.

La Ofta Total diagnosticul dacriocistitei implică semnele locale si generale ale dacriocistitei precum și testarea permeabilității canalului nazolacrimal.

De regulă, dacriocistita acută se tratează cu un antibiotic administrat oral. Dacă este prezentă febra, sau dacă infecția este severă, poate fi necesară administrarea de antibiotice pe cale venoasă. Se poate recomanda și o intervenție chirurgicală, pentru prevenția reapariției infecției.

Intervenția chirurgicală este principala metodă de tratament a formei acute a dacriocistitei.

În cadrul Ofta Total realizăm intervenția chirurgicală prin dezobstrucția și intubația aparatului lacrimal cu un tub de silicon care menține canalul lacrimal permeabil.

Te confrunți cu simptomele dacriocistitei? Sau poate le-ai observat la cineva drag… Nu mai lăsa timpul să treacă, pentru că boala se agravează. Fă-ți o programare la Ofta Total. Specialiștii noștri te așteaptă la o consultație.