presbiopie, femeie cu ochelari care se uita la laptop si care are dificultati de vedere | OftaTotal Sibiu

Presbiopia: ce este și cum o tratăm?

Presbiopia, deși afectează calitatea vederii, nu este tocmai o boală, ci este considerată drept un fenomen natural care apare odată cu procesul de îmbătrânire. Presbiopia vizează capacitatea cristalinului ochiului de a focaliza corespunzător. Află de la specialiștii Ofta Total care sunt cauzele și simptomele presbiopiei și cum poate fi ținută sub control.

Presbiopia: cauze și simptome

Presbiopia este ceva normal, parte din procesul de îmbătrânire și apare în special după 45 de ani. Multe persoane au și un alt viciu de refracție pe lângă presbiopie. Pe măsură ce avansezi în vârstă, cristalinul ochiului devine mai dur și mai puțin flexibil, astfel că nu mai focalizează corect lumina pe retină. Din această cauză, obiectele din apropiere încep să pară neclare.

Pentru a vedea clar, persoanele cu presbiopie sunt adesea nevoite să țină obiectele la o anumită distanță de ochi.

Nu confunda presbiopia cu hipermetropia care este un viciu de refracție care face dificilă vederea lucrurilor de aproape.

Cele mai frecvente simptome ale presbiopiei sunt:

• dificultăți în vederea lucrurilor de aproape;
  • nevoia de a ține o carte mai departe de ochi, pentru a o citi;
  • oboseală oculară
  • dureri de cap;
  • Vedere incetosata.

Presbiopia se înrăutățește în timp, dar de obicei nu mai progresează după vârsta de 65 de ani.

simptomele presbiopiei, infografic | Oftatotal Sibiu

Diagnosticul presbiopiei

Îți recomandăm să mergi la un oftalmolog atunci când vederea încețoșată nu îți permite să îți faci cu succes activitățile de zi cu zi, să citești, să lucrezi cu diferite obiecte sau materiale de aproape.

În vederea diagnosticării presbiopiei, oftalmologul desfășoară un examen de bază al ochilor. Acest proces include o evaluare a refracției și o examinare detaliată a sănătății oculare. Evaluarea refracției vizează identificarea oricăror anomalii oculare, cum ar fi miopia, hipermetropia, astigmatismul sau, desigur, presbiopia.

Tratamentul presbiopiei

În presbiopie, scopul tratamentului este cel de a compensa incapacitatea ochilor de a se concentra asupra obiectelor din apropiere.

Opțiunile de tratament pentru presbiopie includ:

• Purtarea ochelarilor de vedere sau a lentilelor de contact.
  • Chirurgia refractivă recomandata cea cristaliniana.

Chirurgie refractivă la Ofta Total

Chirurgia refractivă modifică refracția globului ocular și corectează viciile de refracție ale ochiului uman. În presbiopie, acest tratament poate fi utilizat pentru a îmbunătăți vederea de aproape.

La Ofta Total, efectuăm chirurgia refractivă corneană si cristaliniana. Chirurgia refractiva corneana se indica persoanelor tinere care nu prezinta presbiopie.

Pentru corectarea presbiopiei chirurgical recomandam inlocuirea cristalinului natural cu un cristalin artificial multifocal sau EDOF care reface atat vederea la distanta cat si cea de aproape.

Indicatia privind alegerea celui mai potrivit tip de cristalin se face in functie de nevoile vizuale ale pacientului, respectiv tipul de activitate pe care il desfasoara zilnic.

Un candidat bun pentru chirurgia refractivă, care suferă de presbiopie, nu ar trebui să mai fie diagnosticat și cu alte probleme oculare precum glaucom, cataractă, keratoconus, sindom de ochi uscat sever.

Ai simptome de presbiopie și vrei să îți îmbunătățești vederea de aproape? Te invităm la un consult de specialitate. Fă-ți o programare la Ofta Total și vino să aflăm dacă te putem ajuta să vezi mai clar.